Klaar om onder de vleugels van je manager uit te kruipen in een zelfstandig rol als social media manager? Meerdere jaren ervaring als social media manager en kun je social strategisch in geïntegreerde campagnes inzetten? Schakel je graag tussen grote internationale klanten en puur Nederlandse merken? Lees dan even verder.
Wij zoeken in ons diverse team iemand die het heerlijk vindt om campagnes door te vertalen naar social en always-on content boven het maaiveld uit wil laten steken. Je vertaalt strategie naar kalenders en vult deze in met beeld en hebt idealiter ook goede copy skills. Je monitort de campagnes en stuurt bij waar nodig. Maakt messcherpe briefings voor de studio en weet eindresultaten op bevlogen wijze te presenteren bij klanten. Je bewaart altijd het overzicht en houdt de lijnen kort. Dus waar wacht je nog op!
Hallo, wij zijn big group amsterdam. Een creatief bureau, gebouwd voor de wereld van vandaag en de geschikte partner voor merken met grootse plannen. Met een open blik, verbeeldingskracht en vindingrijkheid bekijken we de dingen niet zoals ze zijn, maar zoals ze kunnen zijn. Groter denken dus. Wij zijn er voor de merken die sneller willen bewegen in een voortdurend veranderende wereld. Voor merken die hun grenzen willen verruimen en met betere verhalen van meer betekenis willen zijn. Door onze creativiteit te combineren met technologie en data zijn we in staat om op het juiste moment én op de juiste plek onze verhalen tot leven te brengen en mensen te bewegen.
Jij bent de go-to bij big group amsterdam voor alles dat met social te maken heeft. Even ruggespraak nodig? In london zit een groot team van professionals met wie je altijd kunt sparren. Je collega’s bestaan uit een team van 14 gedreven collega’s in Amsterdam en 125 in London met diverse specialisaties waaronder een dedicated AI team waarmee je nauw zult samenwerken. Op een steenworp afstand van CS amsterdam in een heerlijk kantoor met uitzicht op het IJ.
Klanten varieren van internationale multinationals waar je een specifieke rol invult tot aan MKB bedrijven die we in de gehele breedte ondersteunen. Je rapporteert aan onze Creative Services Director.
Je hart gaat sneller kloppen van social media en je ziet de kracht van social in de marketing mix. Samen met het creatieve team vertaal je campagnes naar social kanalen en draag je zorg voor de uitvoering. Samen met strategie zet je de social strategie op, maak je content klanders en planningen, intitieer je ideeen en doe je suggesties die de doelstellingen van onze klanten ondersteunen. Je managed communities, vertaalt campagnes en concepten naar de diverse social kanalen en weet dit op enthousiaste wijze te presenteren bij klanten. Uiteraard ben en blijf je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied (content marketing/social media). Waar mogelijk werk je samen met ons interne AI team om efficiency en kwaliteitsslagen te maken.
Inhoud van de functie
• Samen met strategie zet je social strategien op en zorg je dat KPI’s en doelstellingen ingevuld worden op social media.
• Maken en invullen van content kalenders.
• Je bent de centrale persoon die zorgt dat alles geregeld wordt en beheert social media planningen voor diverse klanten.
• Het coördineren en invullen van contentcreatie voor diverse social kanalen, afhankelijk van de klant.
• De spil tussen klant, studio, account.
Community management
• Volgen en (pro)actief reageren en engagen met de doelgroep.
Analyse en ontwikkeling
• Je weet eenvoudige analyses te maken uit de gangbare social media toolings.
• Verzamelt informatie en bereidt rapportages voor ism met performance
• Je weet ons eigen dashboard te interpreteren en te vertalen naar nog betere content.
Contentcreatie
• Copy schrijven onder de vleugels van de creative lead.
• Voorbereiden van briefings voor de creatie van content.
Hoe weet je dat je goed bezig bent
• Content kalenders zijn tijdig afgerond en gevalideerd met de klant.
• Vragen van de klanten goed beantwoorden.
• Je weet wanneer je aan de bel moet trekken bij je manager.
• Je volgt de doelgroepen en binnen de ruimte van het merk reageer je accuraat.
• Bij twijfel overleg je met de account verantwoordelijke of klant.
• Je interpreteert maandelijkse analyses met aanbevelingen wat wel/niet goed ging en hoe dit te verbeteren is.
• De content voldoet aan de doelstellingen en draagt bij aan het doel.
• 2 a 3 jaar aantoonbare ervaring als social media manager.
• Nederlands is je moedertaal en je voelt locale nuances in de market feilloos aan maar kan ook internationaal denken en acteren
• Je kunt vanuit een concept social content maken en vind het leuk om je creativiteit hierop los te laten en toch de strakke deadlines te halen.
• Je overziet wat er nodig is voor een social campagne en ondersteunt op diverse onderdelen van campagnes.
• Je doorziet ontwikkelingen op social, analyseert en interpreteert rapportages en weet zo kansen voor onze klanten te creëren en hierop in te spelen.
• Communicatief vaardig persoon die zijn/haar zaakjes op orde heeft.
• Een ‘social’ dier in hart en nieren en je volgt de ontwikkelingen in digitale marketing op de voet.
• Een gezellige enthousiaste collega die durft met nieuwe ideeën te komen of bestaande te verbeteren.
• Je weet AI in te zetten om je werk beter en efficiënter te maken en volgt pro-actief ontwikkelingen.
• Je neemt verantwoordelijkheid en ownership voor je opdrachten.
• Je hebt een hoge werkmoraal en ‘goed is niet altijd goed genoeg’ mentaliteit.
• Je kunt met werkdruk en dynamiek omgaan en vind dit eigenlijk ook wel leuk.
• Je kunt je werk goed organiseren en behoudt overzicht waar anderen chaos zien.
• Je bent een teamspeler en houdt van planmatig werken.
• Hongerig en ‘driven by curiosity’ om meer kennis en ervaring op te doen
• Opleidingen en papiertjes zijn leuk maar we laten ons liever overtuigen door jou als persoon, het werk dat je tot nu toe gemaakt hebt en de resultaten die je behaald hebt.
• Zeer goede beheersing Nederlandse taal is een vereiste en fijn als je ook de Engelse taal goed beheerst omdat we veel samenwerken met onze Engelse collega’s en ook internationale klanten hebben
• Idealiter heb je diverse cursussen, kennissessie of andere aantoonbare activiteiten gedaan om je kennis van het complete social landschap op peil te houden.
• big group is een van de eerste bedrijven in onze branche die een EOT zijn (employee owned trust), dus iedereen wordt een beetje partner en wordt onderdeel van ons avontuur.
• EOT winstdelingsprogramma. We hebben dan ook een winstdelingsprogramma waar je na 6 maanden automatisch aan meedoet.
• Salaris tussen 3.000-3.500 Euro afhankelijk van opleidingsniveau en werkervaring
• Een pensioenvoorziening bij The Brand New Day.
• We lunchen altijd gezellig met elkaar en dit wordt verzorgd door big-group
• Swapfiets of OV
• Headspace.com account als je af en toe wat rust zoekt
• Aantal social activiteiten
• Een uitdagende baan in een snelgroeiend bedrijf op een steenworp afstand van Centraal Station Amsterdam met uitzicht op het IJ.
• Toegang tot de big group academy voor persoonlijke groei en ontwikkeling
"*" indicates required fields