Wat als we hout weer serieus gaan nemen.

Cliënt

Fedustria

Services

Website, Social media, Online advertenties, Print in vakbladen, Print in kranten, Nieuwsbrieven, PR/redactionele aandacht

Hout is natuurlijk, hernieuwbaar en duurzaam. Met een veel lichtere koolstofafdruk dan baksteen, staal of beton. Door het gebruik van hout uit duurzaam beheerde bossen te maximaliseren kunnen miljoenen tonnen CO2 uit de atmosfeer worden gehaald.


De vraag

Brancheorganisatie Fedustria vroeg ons namens alle productgroepen binnen de hout- en meubelsector een bewustwordingscampagne te ontwikkelen die het gebruik van hout als duurzaam materiaal voor bouw én interieur moet stimuleren.

 

Ons antwoord

‘Hout. De natuurlijke keuze’. Zet journalisten, beleidsmakers, architecten, interieurarchitecten en aannemers aan het denken. Stel ze vragen. Laat ze inzien dat het kiezen voor hout als materiaal voor bouw én interieur (en tal van andere toepassingen) de enige echte, duurzame keuze is.

 

Wat als…?

In het eerste deel van onze campagne stellen we uitdagende ‘WAT ALS’ vragen. Wat als we bijvoorbeeld opnieuw het iconische Atomium zouden mogen bouwen. Zouden we dan weer kiezen voor aluminium, staal en beton? Wat als we meer huizen van hout gaan bouwen of wat als alle vangrails en windmolens in België van hout zouden zijn? Allemaal vragen waarop vanzelfsprekend onze nieuwe pay-off ‘Hout. De natuurlijke keuze.’ steeds het bevestigende antwoord is. Het tweede deel van de campagne zal in het teken staan van vooruitkijken. Want wie bouwt, kijkt naar de toekomst en investeert hierin.

 

Doelgroepen

De campagne is heel specifiek afgestemd op specifieke doelgroepen en zal met gerichte boodschappen via sociale media, online advertenties, PR/redactionele aandacht, vakmedia en nieuwsbrieven aanzetten tot een bezoek aan de uitgebreide website ‘Hout. De natuurlijke keuze.’.

 

Platform houtdenatuurlijkekeuze.be

Op dit digitale platform is rekening gehouden met projecten van de leden die we bij de doelgroepen onder de aandacht kunnen brengen. Alle media-inzet wordt gemeten, en alle bezoek aan het digitale platform wordt opgevolgd. Waarbij we het grote plaatje vertellen over het materiaal, duurzaamheid, klimaatdoelstellingen, onze toekomst, afzetten tegenover andere materialen.

Campagne-animatie

Om het verhaal van hout op een kort en krachtige manier onder de aandacht te brengen.

Kan jouw merk wel een beetje actie gebruiken? Contact