

Cliënt
Centrum Hout
Services
Film, online activatie, social media, radio, print, PR en SEO/SEA
Hoe je ervoor zorgt dat er meer hout wordt gebruikt in de bouw.
Hout kampt met een imagoprobleem; er zijn veel vooroordelen die voor een groot deel makkelijk weerlegd kunnen worden. Deze minpunten zijn vooral gebaseerd op perceptie. En waar het wellicht werkelijkheid is, bijvoorbeeld ‘brandgevaarlijk’ of ‘niet in de hoogte kunnen bouwen’ wordt het dankzij innovatiekracht snel opgelost.
De vraag
Uit onderzoek blijkt dat de voornaamste doelgroepen wel weten dat hout een duurzaam bouwmateriaal is, maar niet per se kiezen voor hout. De sector hout blijft ten onrechte aanlopen tegen de negatieve associaties die rondom hout bestaan als het gaat om onderhoud, brand, levensduur en houtkap, waardoor het vermarkten van hout moeilijk is. De campagne is erop gericht die perceptie te veranderen en zelfs om te draaien.
Ons antwoord
Hout. Natuurlijk van nu.
De essentie van ‘hout’ is natuurlijk. Een natuurlijker en milieuvriendelijker bouwmateriaal dan hout bestaat niet. Met de toevoeging ‘Natuurlijk van Nu’ geven we aan dat we juist in tijden van klimaatdiscussies, CO2-afspraken, veranderende politieke-maatschappelijke-economische- wensen het materiaal voor vandaag én de toekomst zijn. De keuze voor hout moet weer een vanzelfsprekendheid zijn. Een half jaar voor de livegang zijn we begonnen met het bouwen van een sterke social community, zodat we tijdens de lancering in afgelopen oktober een grote achterban hadden opgebouwd die we stuk voor stuk als ambassadeurs konden inzetten. In oktober lanceerden we een manifestfilm waarin we het startsein gaven voor De Nieuwe Houten Eeuw. Vervolgens waren we een week lang te gast bij BNR’s Big Five. De campagne zal op social media worden doorgezet met diverse online formats en loopt tot tenminste eind 2020.
Manifest video
Welkom in de nieuwe houten eeuw
Docuserie
Welkom in de nieuwe houten eeuw
Manifest video
Nu is de tijd voor een nieuwe kijk op hoe we bouwen. Voor woningen die hernieuwbaar zijn. Voor gebouwen die je een positief gevoel geven en projecten die tegemoet komen aan de behoeftes van mensen.
Pleidooi voor een onderhoudsrevolutie.
Goed onderhoud is noodzakelijk, maar het begint bij de materiaalkeuze. Reno Mol van Wooncompagnie legt uit waarom zij kozen voor hout.
Kan jouw merk wel een beetje actie gebruiken? Contact